Keto dieta

Pomocí ketonové diety můžete rychle zhubnout přebytečná kila!

Keto dieta

Pomocí ketonové diety můžete rychle zhubnout přebytečná kila!

Keto dieta – naučte Vaše tělo samovolně spalovat tuky.

Během této diety konzumujete jídla s nízkým obsahem sacharidů a s vysokým obsahem bílkovin. 

Většina dnešních jídel obsahuje nadměrné množství sacharidů a naše tělo není schopné za den takové množství přijaté energie zužitkovat. Nevyužitá energie ze sacharidů se ukládá do tukových zásob, proto tloustneme. Podstatou keto diety je omezit příjem sacharidů a tuků na minimum, zvýšit přísun bílkovin a vlákniny. Tělo se při nedostatku sacharidů dostane do stavu tzv. ketózy. V tomto stavu dochází k tvorbě energie z vlastních tukových zásob a Vy hubnete!

Na začátku ketogenního dietního programu tělu trvá až 4 dny, než začne využívat tukové zásoby jako zdroj energie místo sacharidů. Nesmíte se nechat v prvních dnech odradit! Během začátku diety se můžete cítit unavení a bez energie, po 4 dnech tato únava odezní a Vaše tělo začne spalovat tukové zásoby. Během ketózy bude mít stálý přísun energie z tuků.

Jak si ověřit, jestli už jste v ketóze? 

Až se vaše tělo dostane do ketózy, začnou vám ubývat kilogramy, centimery a budete se cítit plní energie, nebudete mít hlad ani chutě na sladké! Během prvních 4 dnů je velmi důležité odolat chutím na sladké.

Pokud si stále nejste jistí, jestli se vaše tělo dostalo do ketózy, můžete si v lékárně koupit proužky na měření ketonů v moči, např. KetoPhan. Když je vaše tělo v ketóze, budou se z moči vylučovat ketony. Proužek zrůžoví či zfialoví.

 

Výhody keto diety

  • rychlé a viditelné výsledky
  • žádné hladovění – jíte 5x denně
  • nemusíte cvičit
  • zlepšení pleti
  • odstranění celulitidy
  • detoxikace
  • bez jo-jo efektu
  • snížení hladiny cukru v krvi
  • naučíte se správnému životnímu stylu (pravidelný jídelníček, zdravá a chutná jídla, menší porce)
  • snížení hladiny špatného (LDL) cholesterolu a zvýšení hladiny dobrého (HDL) cholesterolu
  • snížení rizika kardiovaskulárních onemocnění
  • snížení chuti na sladké

Pro koho není keto dieta vhodná

  • děti a mladiství do 18-ti let
  • lidé s alergiemi na některé suroviny v produktech Mix & Slim
  • lidé s poruchami příjmu potravy – anorexie, bulimie
  • lidé s různými onemocněními srdce, infarkt myokardu, angina pectoris
  • lidé po mozkové příhodě
  • lidé s onemocněním ledvin nebo jater
  • lidé trpící vážnými psychiatrickými onemocněními

Pokud si nevíte rady, jestli můžete začít s ketonovou dietou, poraďte se se svým lékařem a následně výživovým poradcem!

Jak vlastně keto dieta probíhá?

Skládá se ze 3 fází. Rozdíl mezi jednotlivými fázemi je v počtu proteinových jídel Mix & Slim za den. V první fázi dochází ke kompletnímu nahrazení běžné stravy našimi speciálními jídly, přijímáte 5 jídel denně. Tato fáze trvá 4-8 týdnů (dle množství kil, které chcete shodit).

Ve 2. a 3. fázi pak postupně zapojujete i běžná jídla do svého jídelníčku, aby si tělo pomalu zvyklo na příjem tuků a sacharidů a nedocházelo k vytvoření nežádoucího jo-jo efektu.

Co je nutné dodržovat?

  • pitný režim: nejméně 2 – 3 l neochucené neperlivé vody, zeleného nebo černého neslazeného čaje, v 1. fázi se vyvarovat i vodě s citrónem (od 2. fáze pak povolena)
  • pravidelnost: mezi jednotlivými jídly si nechte odstup 3 hodiny, první jídlo si dejte půl hodiny po probuzení a poslední jídlo nejpozději 2 hodiny před spaním.
  • konzumace zeleniny: v průběhu celé diety je důležité kromě dietních jídel přijímat také zelenou zeleninu. Zelenina obsahuje vlákninu, která vám dodá pocit sytosti. Pro každou fázi je pak uveden seznam povolené zeleniny. Množství konzumované zeleniny by se mělo denně pohybovat kolem 200 g denně.

Čemu se vyvarovat?

Ketóza je velmi citlivá na sacharidy a cukry. Pokud přijmete větší množství sacharidů nebo cukrů, a to i v podobě rohlíku, piva, dortu…atd,  ketóza se vyruší a trvá 2 – 3 dny, než se do ketózy opět vrátíte.

Je nutné vyvarovat se slazeným nápojům, cukru, alkoholu, sladkostem, chipsům, uzeninám, slaným tyčinkám…, apod. V 1. fází se nesmí přijímat ani některé druhy zeleniny, ani přílohy jako rýže nebo brambory. Seznam povolených surovin je vždy uveden pod jednotlivými fázemi diety.

1. FÁZE = Rychlé hubnutí

2. FÁZE = Stabilizace

3. FÁZE = Fixace